Хранителни съвети за кърмещите майки

От Екип на Medical.BG
Редакция: д-р Пънчев, A.

1.Здравословната за вас и вашето бебе храна



Здравословната за вас и вашето бебе храна


Няма нужда да се казва, че здравата и добре хранеща се майка произвежда по-качествена кърма. Следвайте тези лесни съвети за по-добро хранене в периода на кърмене на новороденото.

Яжте както бебето си.
Консумирайте малки порции храна или закуски на всеки 2-3 часа от деня. Не гладувайте, защото така има вероятност да предизвикате преяждане или консумация на нездравословна храна.

Мислете в зелено.
За да осигурите на себе си и на детето си важните за вас двамата витамини и хранителни вещества, включете в менюто си поне един плод или зеленчук, или и двете, по време на всяко хранене. Ето няколко вкусни идеи: млад зелен спанак и топено сирене върху резен пълнозърнест хляб, парченца ябълка с фъстъчено масло, стръкчета целина, потопени в хумус.

Не пропускайте лютия доматен сос.
В случай, че бебето ви не проявява чувствителност, няма нужда да избягвате пикантната храна (салца и чили сос), киселата храна (домати и цитрусови плодове) или предизвикващата газове храна (броколи и боб). Всъщност, осигурявайки на детето си разнообразни от гледна точна на вкусовите качества храни, вие му помагате да възприеме този тип храни на по-късен етап от живота си, когато за него е време да премине на твърда храна.

Яжте риба.
Рибата е богата на полезни омега-3 мастни киселини и трябва да е неизменна част от вашето меню в периода на кърмене. Единствено избягвайте консумацията на риба, чието месо съдържа висока концентрация на живак, например акулата, рибата меч и кралската скумрия. Ограничете и консумацията на консервирана риба тон до две порции, всяка не повече от 180 гр., веднъж седмично. Ако не обичате риба попитайте своя лекар дали бихте могли да приемате хранителна добавка с рибено масло и омега-3 мастни киселини.

Поддържайте тялото си добре хидратирано.
Кърмата се състои от 87% вода, затова не забравяйте да пиете повече течности. Ако не правите това, със сигурност качеството и количеството на кърмата ще намалеят драстично. Най-подходящи за добра хидратация в периода на кърмене са обикновената вода и билковият чай. Бъдете умерени в консумацията на напитки със съдържание на кофеин. Разрешени са ви не повече от 300 милиграма кофеин на ден, или приблизително 2-3 чашки кафе. Що се отнася до алкохола, ограничете консумацията на такъв до не повече от една малка бира или чаша вино дневно. Ако приемате алкохол, правете го 2-3 часа преди кърмене.

- Контролирайте количеството на ежедневните десерти. От време на време можете да си позволявате малко количество от любимия си сладолед. Важно е обаче да не прекалявате. В противен случай бързо ще качите излишни килограми и сами ще саботирате опитите си да си възвърнете перфектната фигура от преди бременността.



 

1

Коментари и мнения на настоящи и бъдещи майки

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)